Skip to main content

چرا بقیه سایت‌ها درآمدشون بیشتر از سایت منه؟

+ میخوام سایتم مثل دیجی کالا خفن بشه
+ عین اسنپ بزن برام
+ دلینو رو ببین چه خوبه
+ میخوام تو حوزه کاری خودم آمازون بشم
و کلی درخواست دیگه شبیه این درخواستا که من و همکارای من زیاد میشنویم. 😤
ولی در اصل قبل از اینکه شما این درخواست‌هارو به ما بدید یا حتی خودتون هم دست به کار بشید، باید چندتا مرحله رو بگذرونید که البته مراحل ساده‌ای نیست، چون مسیر موفقیت ساده نیست و همیشه سخته ولی روند کلی پا گذاشتن در مسیر موفقیت همینه. در اسلاید زیر مراحل رو بصورت مختصر ببینیم

یک مثال براتون میزنم، یک کارفرما داشتیم که میخواست تجهیزات منزل و مصالح ساختمانی رو به صورت آنلاین عرضه کنه. ایده کلی خوب بود ولی کار خیلی ایراد داشت. 🤔

1- اشتباه اول: عجله!🏃
مشتری انتظار داشت که وبسایت و اپلیکیشن با تمام محصولاتش (دو هزار عدد) در عرض یک ماه لانچ بشه و در اختیار عموم قرار بگیره. شما بگید آیا ممکنه؟

2- اشتباه دوم: بی برنامگی! 😴
مشتری برای تیم فروش و پشتیبانی فروش هیچ برنامه‌ای نداشت و بنا به تصور اشتباهش از قبل انتظار داشت که ما این کار رو براش انجام بدیم.

3- اشتباه سوم: نداشتن اطلاعات! 💤
مشتری سعی داشت در تمام مراحل پروژه از طراحی گرافیک تا کدنویسی در کار دخالت کنه و البته بی توجهیش به نمونه‌های موفق بازار که فرم و محتوارو به خوبی رعایت کرده بودن هم مزید بر علت بود.

4- اشتباه چهارم: تبلیغات ضعیف! 🔇
این دیگه بین اکثر کسب و کارهای ایرانی رایجه و نیاز به توضیح زیاد نداره. مشتری تبلیغات رو با نقاشی توی دفتر دخترش اشتباه گرفته! و کلی ایراد دیگه …

 

ختم کلام
زیاده‌گویی رو کم میکنم و یه نکته‌ای برای شما کارفرمایان عزیز میگم، شاید شما به اندازه برندهای معروف پول و موقعیت ندارید ولی مثل اون‌ها فکر کردن براتون هزینه نداره، درس گرفتن از اشتباهات و موفقیت‌هاشون کار سختی نیست. 😉

شما همکارای محترم بگین چندتا از این مدل مشتریا داشتین و درخواستشون چی بوده؟ 😃

سروش

عاشق تیم ورک / فیلم و سینما / گرافیک

2 Comments

  • خانی گفت:

    چقد دقیق و واضح توضیح دادید جناب امینی .ممنون. همیشه از این مدل مقالات بزارید .
    خدا قوت

Leave a Reply