Skip to main content

 

سلام خدمت مخاطبای زیبا و جنتلمن شرکت پردیس خورشید بهداد ( استودیو خورشید ) . مقاله امروزمون در ارتباط با بیزنس کارت یا همون کارت ویزیت خودمونه . اینجا هستیم تا همه چی رو در ارتباط با کارت ویزیت بهتون بگیم . دمنوشتون آماده ست ؟ اگه هست بریزید تو فنجون و شرو کنید به خوندن . اگرم هنوز آماده نیست اول دمنوشتون رو بزارید آماده بشه بعد . این مقاله یه مقاله با حال و لذت بخشه و بدون نوشیدن دمنوش حیفه مطالعه ش کنید .

بیشتر از همیشه دوستتون داریم .

 

 

 

گفتنی است که کارت ویزیت اولین معرف شما و راه ارتباطی مشتریان برای دسترسی به شماست . كارت ویزیت یكی از ابتدای ترین ، موثرترین و ارزانترین ابزار تبلیغاتی به شمار می رود که اطلاعات یك شخص یا مجموعه را به ساده‌ترین  و زیباترین شكل ممکن به مخاطبان شما نشان می‌دهد. کارت ویزیت شامل اطلاعات دقیقی همچون نام ، لوگو (نشانه) ، نشانی ، راه‌های ارتباطی ، شعار تبلیغاتی و گاهی اوقات خدمات کلی مجموعه می‌باشد . کارت ویزیت در ابتدا شما را به مخاطب معرفی می‌کند و سپس تمامی راه‌های ارتباطی با شما را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد . همانطور که می‌دانید برخورد اول همیشه تاثیر گذاری خاصی روی مخاطب دارد ، در نتیجه کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخش مهمی از بازاریابی و تبلیغات برند شما را برعهده خواهد داشت . در واقع تعریف استانداردی از کارت ویزیت وجود ندارد ، اما واضح ترین تعریف کارت ویزیت این است : قطعه ای مربع یا مستطیل شکل ، از جنس کاغذ به همراه توضیحی کوتاه در مورد فعالیت و … است . کارت ویزیت را اشخاص ، شرکت های تجاری ، خیریه ها و بسیاری از افرادی که قصد شبکه سازی و برقراری ارتباط با دیگران را دارند ، سفارش می دهند .

 

 

بر اساس نظریه مجله سایت اکونومویست ، کارت ویزیت برای اولین بار در قرن پانزدهم توسط چینی ها بوجود آمد . چینی های باستان از این کارت های بدوی استفاده می کردند تا افراد دیگر پیش از ورود آنها مطلع شوند . این نشان می دهد از اولین کارت های ویزیت به همان روشی استفاده می شده که ما امروزه از طریق پیام رسان های اجتماعی استفاده می کنیم . در ابتدای قرن هفدهم میلادی ، استفاده از کارت ویزیت به شکلی اشرافی و برای خانواده سلطنتی در اروپا رواج یافت . آنها پیش از آمدن فرد مهمی از خاندان سلطنت ، با استفاده از کارتی زیبا ، تشریف فرمایی وی را پیشوازی می کردند . در قرن 18 و 19 که استفاده از کارت ویزیت برای عموم مردم میسر شد ، اوضاع خیلی جالب شد . برای هر قراری قبلش باید کارت ویزیتی به عنوان دعوتنامه به مامور پست تحویل داده می شد و او کارت را به فرد مورد نظر میرساند و جوابش را برمیگرداند . فقط در صورت موافقت طرف دوم ، امکان دیدار حضوری فراهم میشد! یکی از دلایل نامگذاری کارت ویزیت یا visiting card نیز همین امکان حضور و ویزیت حضوری است .

 

 

به علت های زیادی که در زیر به آنها اشاره می کنیم باید هر صاحب کسب و کاری و هر فردی که برای خود و دیگران احترام قایل است از کارت ویزیت استفاده کند .

 

  1. کارت ویزیت یکی از قوی ترین ابزار های بازاریابی شخصی است .
  2. کارت ویزیت ابزار بازاریابی مقرون به صرفه ایست .
  3. کارت ویزیت ابزار قدرتمندی برای برند سازی در فضای حقیقی است .
  4. کارت ویزیت ابزاری قوی برای لید جنریشن است .
  5. با کارت ویزیت ، تصویری حرفه ای و معتبر برای خود ایجاد می کنید .
  6. کارت ویزیت ابزاری حیاتی برای شبکه سازی است .
  7. کارت ویزیت حس احترام به مخاطبتان را نشان می دهد .
  8. کارت ویزیت تصویری حرفه ای از شما به مخاطب ارائه می دهد .

 

 

  • کارت ویزیت یکی از قوی ترین ابزار های بازاریابی شخصی است 

 

در مراودات تجاری هیچ چیزی نمیتواند جای ارائه یک کارت ویزیت عالی را بگیرد . کارت ویزیت نوعی مارکتینگ کاملاً شخصی است و دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما به آن نیاز دارید: یعنی رد و بدل کردن اطلاعات تماس! مزیت دیگری که کارت ویزیت دارد ، قابل حمل بودن آن است . در هر کجا ، چه در سفر ، چه پیاده روی ، نمایشگاه ، کنفرانس و … فقط کافیست آن را از جیب خود در بیاورید . کارت ویزیت خاص ، تصویری حرفه ای از شما در ذهن مخاطب ایجاد می کند و هنگام تصمیم گیری حتما شما را هم در نظر میگیرند .

 

 

 

هنوز هم بسیاری از افراد در همایش ها و نمایشگاه ها، برای برقراری ارتباط انتظار کارت ویزیت دارند . نوشتن شماره تلفن یا ایمیل روی یک برگه کاغذ یا درخواست از مشاور برای زدن شماره تلفن شما روی گوشی ، بسیار ناخوشایند است و شما را غیر حرفه ای جلوه می دهد . اگر ارتباط کلامی خوبی برقرار کرده اید و وقت کافی برای گپ زدن بیشتر ندارید ، کارت ویزیت می تواند این شکاف را برطرف کند . بعلاوه اینکه کارت ویزیت نباید صرفا از دست شما تحویل داده شود ، شما میتوانید کارت خود را در پیشخوان یا تابلو اعلانات قرار دهید تا تبلیغی هم برای کار شما باشد .

 

  • کارت ویزیت ابزار بازاریابی مقرون به صرفه ایست 

 

امروزه داشتن یک کارت ویزیت با طراحی زیبا و مدرن برای هر شخصی واجب است . با توجه به قیمت سایر ابزار های تبلیغاتی ، چاپ کارت ویزیت بسیار مقرون به صرفه است . کارت های ویزیت نیز انواع مختلفی دارند که تعرفه چاپ آنها از حداقل قیمت تا قیمت های چند میلیونی را شامل می شود .

 

 

در مقایسه با قیمت ابزارهای شبکه سازی و تبلیغات و بازاریابی هم چون سایت های اینترنتی و پلتفره ها و اپلیکیشن ها و کدهای USSD کارت ویزیت ها خیلی خیلی ارزانتر تمام خواهند شد .

 

  • کارت ویزیت ابزار قدرتمندی برای برند سازی در فضای حقیقی است 

 

چاپ کارت ویزیت برای هر برندی یکی از اولین اقدامات است . جزئیات و اطلاعاتی که از شرکت خود روی این کارت طراحی می کنید ، مستقیما باعث برند سازی شما میشود ؛ چراکه با هر بار دیدن کارت ویزیت ، برند شما در ذهن افراد تداعی میشود . امروزه ما آدم ها تنبل شده ایم و کم حوصله . یادم می آید پارسال با یکی از مشتریان در کافه روما نشسته بودیم  که سفارش طراحی سایت اینترنتی داشت اولین درخواستی که ایشان از من داشت این بود که : لطفا کارت ویزیت خودتون رو بهم بده که بعدا باهاتون دوباره تماس بگیرم .

 

 

ببینید این یک مدل برندسازی در فضای حقیقیه . وقتی مخاطب و مشتری کارت ویزیت شما رو درخواست می کنه بعدا می تونه به تلفن و شبکه های اجتماعی و سایت اینترنتی شما به راحتی دسترسی پیدا کنه .

 

  • کارت ویزیت ابزاری قوی برای لید جنریشن است 

 

لید جنریشن یا سرنخ یابی مشتری ، یکی از مهم ترین قسمت های مکالمه تجاری است . بیایید فرض را بر این بگیریم که بعد از میل کردن غذایی دو نفره با شرکتی مهم و کمی مذاکره ، فرد با شما دست میدهد و دور میشود بدون آنکه شماره تماسی گرفته باشید یا داده باشید تقریبا احتمال قرارداد بستن صفر است . حال کارت ویزیت به کمک شما آمده و با رعایت احترام میتوانید همیشه به عنوان گزینه ای برای ارائه خدمات در نظر گرفته بشوید .

 

 

قبل از اتمام جلسه می توانید خیلی متشخص و با احترام کارت ویزیت شخصی یا شرکتی خود را از جیب در آورده و به مخاطب عرضه کنید و بگویید این هم کارت ویزیت ما که براحتی می تونید با ما ارتباط داشته باشید .

 

  • با کارت ویزیت، تصویری حرفه ای و معتبر برای خود ایجاد می کنید

 

بسیاری از آنهایی که با شیوه های درست مارکتینگ و بازاریابی و فروش آشنا نیستند معمولا برای اینکه شماره طرف مقابل را داشته باشند یا طرف مقابل شماره او را داشته باشد از حرکتی به نام .: میس کال :. استفاده میکنند .

 

 

این حرکت در دنیای تجارت و بیزنس حرکت زیبا و سنجیده ای نیست و از پرستیز آن کسب و کار به شدت می کاهد پس لطفا به شدت از این جمله پرهیز کنید (ی میس بنداز!) . اگر می خواهید خیلی حرفه ای مخاطبین جدیدی به شبکه افراد آشنا به برند خودتان اضافه کنید ؟ استفاده از کارت ویزیت بسیار حرفه ای تر و سریعتر از وارد کردن جزئیات و شماره تماس روی گوشی همراه است .

 

  • کارت ویزیت ابزاری حیاتی برای شبکه سازی است

 

امروزه شبکه سازی کاری در اپلیکیشن هایی مانند لینکدین بسیار لازم و ضروری است . روز به روز بر اهمیت شبکه سازی آنلاین افزوده میشود ، اما اهمیت ساخت شبکه بصورت حضوری در مراسم های مختلف و دیدار های تجاری ، همچنان سر جای خود مستحکم است .

 

 

قطعا و بدون تردید برای تبادل اطلاعات و شبکه سازی مخاطبینتان استفاده از هر دو روش آنلاین و حضوری  می تواند احتمال برقراری تماس را تا 80 درصد افزایش دهد .

 

  • کارت ویزیت، هر زمان و هر مکانی به کار می آید

 

مزیت دیگری که کارت های فیزیکی ( همان کارت ویزیت ) دارند ، این است که به هیچ وجه به فناوری ، باتری ،اینترنت و … وابسته نیستند . اگر جایی باشید که تلفن همراه شما آنتن ندهد یا باتری تمام کند ، با کارت ویزیت به راحتی میتوانید تبادل اطلاعات کنید .

 

 

یادتان باشد که استفاده از لوگویی جالب ، درج ایمیل ، آدرس وب سایت ، شماره تلفن و شعاری مناسب ، قطعا به یادآوری برند شما در ذهن مشتری کمک خواهد کرد .

 

  • حمل و نقل آسان

 

بر خلاف اکثر اقلام تبلیغات چاپی مانند بروشور ، کاتالوگ و … نگهداری و حمل یک دسته کارت ویزیت با ابعاد معمولی بسیار ساده است چرا ؟ چون سبک است و راحت در جیب پیراهن و کت جا می شود . با اینکه رد و بدل کردن کارت ویزیت در دنیا به نوعی رسم تبدیل شده است ، اما نکته خیلی جالب که می شود به آن اشاره کرد این است که در برخی کشور ها مانند ژاپن اگر کارت ویزیت نداشته باشید ، عملا رابطه تجاری آغاز نمیشود و نوعی توهین به طرف مقابل تلقی می شود .

 

 

هر چقدر که ما بتوانیم بهتر خودمان را به بازار کار و مشتریان معرفی کنیم ، قطعا در یاد و حافظه مشتری بیشتر جای خواهیم گرفت . نکته ای که اکثر مشتری ها در سفارش کارت ویزیت رعایت نمی کنند ، این است که برای طراحی طرح مورد نظر خود بر روی کارت ، به یک طراح بازاری مراجعه می کنند که معمولا این مدل طراحان از یک سری طرح های آماده استفاده می کنند و در چاپخانه ها مشغول به فعالیت طراحی می باشند . این عمل بسیار نامناسب است چرا که در مرحله اول لازم است شما مشتری و مخاطبان خود را شناسایی کنید و بدانید که بازار هدف شما چه کسانی هستند و همین مخاطبان را برای یک طراح یا شرکت حرفه ای بیان کنید تا آن شرکت یا آن طراح حرفه ای متناسب با این داده هایی که شما مطرح کرده اید بهترین طرح را برای شما طراحی و روی کارت ویزیت شایسته ای به چاپ برساند . در مواردی از کارت های ویزیت مشاهده می شود که در آن ها به صورت هنرمندانه ای علاوه بر متن فارسی ، شرکت و برند مورد نظرشان را به صورت انگلیسی هم معرفی می کنند که این کار می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر نظرات مشتری بگذارد .

 

محتوای کارت ویزیت

 

برای دیده شدن لازم است تا محتوای خلاقانه ای در کارت ویزیت به کار برده شود اما برخی از مواردی که در اکثر طراحی ها قرار می گیرد به شرح زیر است :

 

  • آرم روی کارت شرکت

 

از آرم ( لوگو یا نشانه ) بیش تر برای برند سازی استفاده می شود و می توان تاثیر موثری در معرفی هویت برند شما بگذارد .

 

 

لوگو یا همان نشانه معرفی سریعی از هدف شرکت شما را به مخاطب انتقال می دهد و در ذهن مخاطب تصویر سازی ایجاد خواهد کرد تا در طول فعالیت کاری، بتوانید بیش تر و بهتر شناخته شوید و همگام با این موضوع مراجعه کنندگان به کسب و کار شما هم افزایش می یابد .

 

  • آدرس روی کارت ویزیت

 

پیشنهاد می شود در کارت ویزیت خود حتما یک آدرس را درج نمایید تا مشتری بتواند از طریق آن با شما ارتباط حضوری برقرار کند چرا که این عمل می تواند کمک شایانی به شما در جذب اعتماد مشتری داشته باشد .

 

 

اگر به صورت سیار مشغول به کار هستید حداقل میتوانید از آدرس ایمیل ، کانال های شبکه های اجتماعی و دیگر موارد مربوطه استفاده کنید .

 

  • عکس روی کارت ویزیت

 

معمولا استفاده از عکس در کارت ویزیت رایج نیست اما افرادی هستند که می خواهند با این کار ، چهره خود را در ذهن بیننده حک کنند و خود را فردی موثر جلوه دهند . البته نوع عکس شما به حرفه و کسب و کارتان بستگی دارد و عکستان می تواند به صورت پرسنلی یا در حین انجام کاری باشد که در حوزه ی فعالیت شما است .

 

 

بعد از آنکه دانستیم کارت ویزیت چیست و چه کاربردی دارد ، حالا باید انواع آن را بشناسیم . کارت ویزیت در انواع بسیار گسترده ای طراحی و چاپ می‌شود اما به‌طور کلی کارت ویزیت‌ها بر اساس نوع چاپ ، جنس کارت ، نوع پوشش ، طرح قالب ، سایز و … دسته‌بندی های متفاوتی دارند . کارت ویزیت با جنس‌های متفاوت کاغذی ، pvc ، کتان و … با طرح های برجسته یا برش‌هایی خاص ، پوشش uv ، سلفون مات و براق ، لمینت و … تنوع بسیار گسترده ای در انتخاب به شما می‌دهد . شرکت پردیس خورشید بهداد ( استودیو خورشید ) با بیش از 50 نوع جنس متفاوت کارت ویزیت و داشتن بیش ترین کارشناس فروش در سطح ایران توانسته است تا حدود زیادی نیاز مشتریان ایرانی را از صفر تا صد طراحی و چاپ کارت ویزیت مرتفع سازد .

 

ابعاد استاندارد کارت ویزیت

 

کارت ویزیت ها اغلب مستطیل شکل هستند ، اما این کارت در اشکال مختلف مربعی ، لوزی و دایره نیز برش داده می‌شوند . سایز استاندارد کارت ویزیت مستطیلی 4.8*8.5 و یا 6*9 می‌باشد . برخی کارت ویزیت‌ها دورگرد هستند که در زیبایی ظاهرشان تاثیرگذار است . برخی افراد از کارت ویزیت مربعی برای خود استفاده می‌کنند که اندازه استاندارد آن 5.5*5.5 می‌باشد . اگر شما قصد چاپ کارت ویزیت در اشکال و سایزهای دیگری هستید باید بدانید که انجام این کار دارای هزینه‌ی بیشتری خواهد بود . در کل هر نوع ایده تازه ای که شما بخواهید روی کارت ویزیت انجام شود و آن را از شکل ظاهری و استاندارد و معمولی آن متمایز کند شامل هزینه ای جداگانه خواهد شد .

 

 

شایان ذکر است که به علت تلفیق خلاقیت تولید کننده ها در تولید کارت ویزیت ها دیگر آن ها به صورت مستطیل نیستند و در اشکال دیگر هم قابل تولید و استفاده هستند . با توجه به این نکته که شما با استفاده از کارت تبلیغاتی می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن و به صرفه ترین روش موجود ، بازده تبلیغات خود را بالا ببرید ، بهتر است از دو سمت کارت مورد نظرتان استفاده کنید . می توانید در یک سمت آن ، لوگو و خلاصه ای از اطلاعات شرکتتان را درج کنید و در سمت دیگر آن ، مشخصات شخصی خود مانند : شماره تماس ، آدرس و ایمیل را درج کنید تا بتوانید اعتبار زیادی نزد مشتریان شخصی و عمومی خود پیدا کنید .

 

 

 

پس از دانستن اینکه کارت ویزیت چیه ، باید بدانید که امروزه تعداد مجموعه‌هایی که کارت ویزیت طراحی و تولید می‌کنند بسیار زیاد است اما فقط تعداد محدودی از آن‌ها کارت ویزیت را منحصر به فرد طراحی کرده و با بالا ترین کیفیت چاپ می‌کنند . استودیو خورشید (پردیس خورشید بهداد) یکی از مجرب‌ترین مجموعه‌ها در زمینه طراحی و چاپ کارت ویزیت می‌باشد .  برای ثبت سفارش مورد نظر خود با مشاورین و کارشناسان فروش استودیو خورشید در تماس باشید یا منتظر ویزیت کردن حضوری خود توسط کارشناسان فروش حرفه ای استودیو خورشید باشید . شما راحت در محل کسب و کارتون به کارتون برسید با ما تماس بگیرید تا ما یکی از کارشناسان فروشمان را برای پرزنت حضوری به محل کار شما اعزام کنیم .

 

 

 

 

سروش

عاشق تیم ورک / فیلم و سینما / گرافیک

Leave a Reply